Nákup stop je otázkou rychlosti a strategie. Každé 3 měsíce je umístěn nový poklad, pokaždé na jiném místě, tedy i s jinými stopami. S vyhlášením umístění pokladu se v tabulce na internetu objeví bodová ohodnocení jedotlivých stop k němu vedoucích.
Hráč získává stopy třemi různými způsoby: jako
Pokud už hráč získal nějakou stopu a nemá body na další, může ji získat jako "parazit". Vybere si svého "hostitele", tj. hráče, který tuto stopu ještě nemá, ale má na ni dost bodů. Parazit získá hádanku, jejímž řešením je hledaná stopa. Hostitel však získá tuto stopu taky, aniž by se k ní musel dostat přes stopy předchozí - proto to může být výhodné i pro hostitele. Navíc je hostitel oproti parazitovi zvýhodněn tím, že se novou stopu dozví okamžitě, aniž by musel luštit hádanku. Zaluštit si však může - stopa skrytá v hádance mu dojde v mailu. Jejím řešením je buď název, poloha nebo číselný údaj výšky vrcholu. I úplně bez bodů se dá zapojit do hry, a to jako "somrák". Z účtu Charity (pokud je na něm dostatek bodů) může získat body na nákup šifry pro první stopu a poté pokračovat jako "parazit". Tato možnost ovšem neplatí pro nejnovější poklad.
Jakmile je poklad nalezen, nákup k němu vedoucích stop je zastaven.